Vreugdenhil Young Plants

Geen huisstijl revolutie, maar een evolutie

Vreugdenhil Young Plants legt de basis voor een succesvolle start voor vele glasgroente- en sierteelttelers. In vier vestigingen kweken ze warme groenteplanten, jonge sierplanten en eetbare plukgroenten op. Ze leveren al 45 jaar topkwaliteit en zijn een begrip in hun branche. Optimaliseren, innoveren en samenwerken zijn de drie belangrijkste kernwaarden. De kenmerkende uitstraling heeft in de loop der jaren voor flink wat bekendheid onder de doelgroep gezorgd.

Meer

Probleem

Het is tijd voor een nieuw gezicht en een internationale naam

Het merk Plantenkwekerij Vreugdenhil is de laatste jaren niet veranderd, maar het bedrijf daarentegen wel. Het bedrijf opereert internationaal en onderneemt op grotere schaal. De naam Plantenkwekerij Vreugdenhil zorgt voor steeds meer ongemakken bij de internationale klantenschare. Daarnaast was de uitstraling gedateerd en toe aan vernieuwing. In de loop der jaren waren er diverse versies van het logo en de slogan in omloop. Toch gaf Plantenkwekerij Vreugdenhil ons nadrukkelijk mee niet te veel te veranderen aan het huidige logo. Dit merk heeft afgelopen 45 jaar bekendheid opgebouwd die ze niet zomaar van tafel willen vegen. Een huisstijl evolutie dus...

Het doel

Uniformiteit, internationaal en een rijkere uitstraling

Het doel was duidelijk, een nieuwe naam die zich leent voor de internationale klant, een nieuwe uitstraling, maar deze mag niet te ver van het bestaande afwijken. De leek hoeft niet eens te zien dat de huisstijl veranderd is . Dit vraagt om een subtiele aanpak met goed gevoel waar wel en waar niet aan gesleuteld mag worden. Door het geheel professioneel op te zetten is de huisstijl duurzaam en ontstaat er uniformiteit. Dit zorgt voor een nog sterkere merkuitstraling.

Plan van aanpak

Op zoek naar verbeterpunten

We zijn begonnen met de naam. Het familiebedrijf wil de naam Vreugdenhil behouden, maar vooral het onderschrift aanpassen voor de internationale klant. Het woord plantenkwekerij moest dus vervangen worden door iets anders. We hebben uiteindelijk gekozen om het onderschrift “Young plants” te gebruiken. Een frisse internationale naam die makkelijk uit te spreken is. Naast de naam hebben we in kaart gebracht welke verbeterpunten we kunnen benoemen waarmee we het huidige merk niet teveel aantasten. Zo blijft de kenmerkende V in het logo zoveel mogelijk in tact. Deze zorgt voor herkenning. Ook de kleuren hebben we niet volledig omgegooid. We hebben ze wel wat frisser en minder flets gemaakt. Daarnaast hebben we een aantal kleuren en elementen toegevoegd, om meer variëteit in uitvoering te hebben. De huidige huisstijl was daarin te beperkt. Met het toevoegen van professionele bedrijfsfotografie was de cirkel rond. Hiermee legden we de basis waarmee alle vervolguitingen konden worden uitgevoerd. Uiteraard is de nieuwe huisstijl vastgelegd in een brandguide en hebben we alle vervolguitingen volgens deze richtlijnen kunnen uitvoeren.

Het resultaat

Een volwassen moderne merkuitstraling

Vreugdenhil Young Plants heeft nu een moderne, veelzijdige, internationale huisstijl. Een van de doelstellingen was om de herkenning van het merk niet aan te tasten. De leek mag het eigenlijk niet eens merken. Dat is gelukt. Daarnaast ligt er een nieuwe basis waarmee Vreugdenhil Young Plants zich onderscheidt in de branche en professioneel voor de dag komt.

Een professionele

Presentatie

Fotografie

Met pit

De fotograaf mocht zelfs even

De bloemetjes buiten zetten

Gekozen oplossingen

Maatwerk design

  • Breder kleurenpalet
  • Sterke corporate website
  • Diverse drukwerk
  • Reclame wagenpark
  • Bedrijfsfotografie op maat

 

“Wij stonden voor de mooie uitdaging onze huisstijl te vernieuwen en Panorama Studios heeft dit hele traject écht geweldig gedaan. Ze voelden precies aan wat wij wilden en hebben dit vertaald naar mooie ontwerpen en een mooie website. We zijn erg blij met de samenwerking en natuurlijk met het resultaat. Voor ons staat Panorama Studios voor mooie, creatieve ontwerpen, transparantie, snelle service en prettige mensen. Professionals met passie voor hun vak. Wij zijn dik tevreden!”

Chantal van Kester - Marketing & Communicatie